Şube Seçin
0(535) 345 33 21
Hakkımızda

Hikayemiz


Faaliyetlerine 2000 yılında Tahran’da 30 metrekarelik küçük bir dükkânda başlayan Atawich, 2014 yılında marka imajını yenileyerek bugün İran’da 100’ü aşan, İstanbul’da 8’i aktif 35 yeni, Almanya ve Irak’taki şubeleri ile 8 bin kişilik dev bir aile olarak IranGhoosht gibi büyük fabrikalarda tüm ham maddelerini özel formüllerle kendisi üreterek uluslararası fast-food zincirleri arasındaki yerini almıştır.

2017 yılından bu yana uluslararasılaşma hedefi kapsamında Türkiye, Almanya, Rusya, Irak, Kuveyt, Gürcistan ve Ermenistan’da “Master Franchise” sistemi ile genişlemek üzere çalışmalarını yürüten Atawich, tedarik zinciri ve donanımlı nakliye filosu ile ürünlerini en taze ve güvenilir koşullarda müşterilerine ulaştırmaktadır.

Atawich Türkiye, tüm dünyadaki şubelerinde olduğu gibi “bol malzeme” ve “lezzetli dev ürünler” anlayışı ile yemesi zevkli, tadı enfes ve görünüşü heyecan verici ürünlerini kapsamlı kalite anlayışı ile müşterilerine sunmaktadır.

Atawich Türkiye, aktif 8 şubesi ve 2022 yıl sonuna kadar toplam 35 şube hedefi, 1 fabrika, 1 genel merkez ve 200’e yakın personeli ile büyümeye devam ediyor.

Kurucu: Ata Ghoutbi

Henüz 18 yaşındayken, geleneksel eğitim müfredatının kalıplarının ihtiyaçlarını karşılamadığı ve kafasındaki sorulara yanıt sunmadığını düşünen Ata Ghoutbi, kendi yoluna koyulmak ve maceracı bir deneyim yaşamak için okuldan ayrılarak iki yıl boyunca demircilik, motokuryelik, yolcu karşılamacılığı ve okul kantin işletmeciliği gibi birçok işte çalıştı. Ancak hayalleri ve arzuları daha büyük olan Ata Ghoutbi’nin içindeki büyüme ve başarma isteği, onun bilge mentoru olan annesi Zahra Pirnia’nın desteği ile deneyip yanılarak benzersiz olanı yaratma gayretinin itici gücü oldu.

Kendini geliştirmek için eğitim hayatına dönen Ghoutbi, üniversite öğreniminin yanında işletme yönetimi eğitimlerinden borsa yatırım analizlerine kadar birçok alanda kendini geliştirdi. Ancak asıl hedefi öğrenmek olduğu ve sertifikasyonu veya not ortalamasını önemsemediğinden eğitimlerin birçoğunu yarım bıraktı. 2000 yılında babasının Tahran Marzdaran’daki küçük dükkanını kiralayan Ata Ghoutbi için başarı hikâyesi de burada başladı. Her geçen gün daha çok tanınan ve müşteriler tarafından daha çok takdir ve beğeni gören işletmesi, büyük bir büyüme trendi yakaladı.

2005-2008 yılları arasında finans yönetimindeki deneyimsizliği ve altyapı desteğini tam sağlayamaması nedeniyle iki defa iflas etse de asla vazgeçmedi. Yaşadığı krizleri aşarak yeniden ayağa kalktı ve mağaza müdürlüğünden kasiyerliğe, şeflikten teslimat elemanına kadar birçok pozisyonda kendisi de görev üstlendi.

2008 Küresel Krizi’nin yaşandığı bir iklimde, kendisi de iki defa iflas etmiş bir girişimci olarak kendi değerlerini yansıtan bir marka yaratma cesaretini gösteren Ata Ghoutbi, ilk adını “sandviç” kelimesi ile harmanlayarak “Atawich” markasını gıda sektörüne kazandırdı. İlk iş olarak rakipleri arasındaki temel farklılıkları bulmaya çalışan Ghoutbi, farklı boy ve içeriklerde ürünler hazırlayarak markasının imajını oluşturdu. Yeni gelişen markanın sloganı ise şöyleydi: “Atawich, sadece bir sandviç değil!”

İlerleme sürecini sistemine yetenekli, uzman ve güvenilir insan kaynağını ekleyerek devam ettiren Atawich, 2009 yılında 7 şubeye ulaştı. Kendi marka kitapçığını derleyen ve geliştiren Atawich, İran’da marka, yemek pişirme, davranış ve kapsama standartlarını konsolide bir şekilde uygulayan ilk fast-food zinciri oldu.

Başarısını reklam stratejisi ile destekleyen Atawich’e franchise başvuruları da hızla arttı. En iyimser insanlar bile bu büyük başarının boyutlarını tahmin edemediler. Yavaş yavaş, markanın altyapısı şubelerin büyüklüğüne ve coğrafi dağılımına uymuyordu. Böylece müşteri erişimi, Ata Ghoutbi’ye yeni ve karmaşık bir meydan okuma sundu. Aksine, kalabalığın büyümesi ve insanların bu yeni markayı deneyimleme arzusu durmaksızın ilerledi. Aynı zamanda markasını globalleştirme hayaliyle yola çıkan Ata Ghoutbi, başta Türkiye olmak üzere komşu ülkelerin pazarlarına yöneldi.

Dört yıllık büyüme ve gelişmenin ardından 2015’te türbülans yaşayan Ata Ghoutbi, kendini bir sonraki savaşa çoktan hazırlamıştı. Uzun vadeli planlarını sabit tuttu ama kısa vadeli hedeflerini yeniden yapılandırarak türbülanstan çıktı. En büyük sorunlarından biri olan ham madde tedarikini de 2018’de IranGoosht fabrikasını kurarak çözmeyi başardı ve tedarik zincirindeki en önemli halkayı da güçlü bir şekilde onardı.

Ata Ghoutbi, aynı heyecan, coşku, azim ve kararlılıkla Türkiye şubelerinin gelişimini de yakından takip ediyor ve Atawich’i dünyanın her yerine taşımayı planlıyor. İş hayatında “3 Happy”nin çok önemli olduğunu belirten Ghoutbi bu 3 Happy’yi şöyle tanımlıyor: Happy Customer, Happy Personal, Happy Franchise (Mutlu Müşteri, Mutlu Personel ve Mutlu Bayi).


Atawich Türkiye CEO’su: Serhat Baldan

Atawich markasını Türkiye’de büyütmek ve sürdürülebilir bir başarı yakalamak için Ata Ghoutbi, gıda sektörünün her aşamasında uzun yıllar görev alan ve sektörün tüm dinamiklerine hâkim olan Serhat Baldan’a güvendi.

Serhat Baldan birçok ünlü gıda firmasında garsonluktan, mutfak personelliğine, kasiyerlikten genel müdürlüğe kadar çalışmış, tedarik zinciri yönetimine ve işletme yönetimine hâkim olarak dağıtım, finans, halkla ilişkiler gibi birçok alanda deneyim kazanmıştır. Lisans eğitimini İşletme bölümünde tamamlayan Serhat Baldan, güçlü iletişim yetenekleri ve etkin yönetim becerileri sayesinde bu kez Atawich markasının hem ulusal hem de global hedefleri için Ata Ghoutbi ile birlikte var gücüyle çalışmaktadır.

Atawich sadece bir fast-food markasını değil, yemek yeme ve yemek sunma eylemini başka bir seviyeye çıkaran ve yemekten keyif alınmasını amaçlayan bir deneyim atmosferini temsil ediyor” diyen Serhat Baldan, bu kapsamda kaliteden ödün vermeden en yüksek müşteri memnuniyetini ve çalışan mutluluğunu amaçlayarak iş ortakları ve bayileri ile büyüme hedeflerini adım adım gerçekleştirmeye devam ediyor.

افزودن ماژول جدید
0%

Alışveriş Sepeti